woensdag 13 februari 2013

Dagje op de vlucht

Als je uit het noorden komt en nu in het zuiden woont en absoluut niets met carnaval hebt, zit er maar één ding op, maken dat je de stad uit ben.

Zoonlief met nichtje
En voor Zoonlief en mij betekende dat gisteren terug naar onze roots, voor onsAmsterdam!!! Eerst naar mijn broer, zijn dochter was er ook. We hadden elkaar al anderhalf jaar niet meer gezien. En jongens, wat hebben we bijgekletst. En lekker geluncht.      
                                          

   Maar hoe belangrijk de familie ook is, we hadden ook onze missies in de stad. In elk geval wilde ik een lapje bij voor de Kaffe Fassett quilt, om aan de rand te doen.


Keuze genoeg, zou je zeggen......


 En de meest rechtse is het geworden, de andere vind ik gewoon leuk om te hebben. en de vooraad weer een beetje aanvullen, hihi.


 Bij de buren hebben ze ook mooie lapjes, en ik wilde ook voor mijn Home Sweet Home nog een lapje groen bij. Donkerder groen dan ik in mijn verzameling heb.


Dat is een opluchting.........


Eeeeehhhhh, ik zei toch groen...


 Groen zei ik!!!!!


 GROEN!!!!!! Muts.


 En het werd deze, geen groen maar bruin. Stuk eigenwijs! Maar het paste wel.


 Zoonlief is ook geslaagd, 1 vest, 1 pet en 2 t-shirts. Meneer was dik tevree. Vooral toen bij de kassa bleek dat het vest flink was afgeprijst.


Nog even de Dam oversteken, er is een leuk restaurantje in een zijstraat van de Kalverstraat. Over een paar maanden is het hier feest.


 De bijbehorende straatartiesten. Hoort helemaal bij de Dam.


 Waterstones niet vergeten. En dit jaar is het 200 jaar geleden dat Pride and Prejudice werd gepubliceerd Oh ja, Zoonlief had nog een boek nodig voor shool, The boy in the striped pyjamas. Zonder dat boek komt hij maandag de les niet in.


 En toen was het na het eten weer tijd om naar het zuiden te gaan. We hebben nog eens goed gemerkt waar we vandaan komen.


    Tja, vooruit dan maar.
Wel met familie afgesproken dat het niet nog eens anderhalf jaar moet duren. Afspraak gemaakt om in juli terug te komen.                             

Groeten, Irene                      

2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk verslagje van een leuk dagje Amsterdam. Niet weer zoveel tij overheen laten gaan hoor, veel te leuk om je familie te ontmoeten. Leuk die foto's van Amsterdam, we maken de trip zo helemaal met je mee. Heerlijke stofjes heb je gekocht. En inderdaad in Amsterdam is wel alles open in tegenstelling tot hier in het zuiden. Nou ja, gelukkig is alles ook hier weer normaal.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. groot gelijk dat je gevlucht bent van die herrie, ik ben Brabantse maar moet ook niks hebben van carnaval en vind belachelijk dat alle winkels dicht zijn die dagen.
    mooie lapjes heb je gekocht en zoonlief ook weer blij, ziet er leuk uit wat hij gekocht heeft.
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen